Založ si blog

Vlado Javorský

Na margo invektív…

Viete, prečo nepoznáme autorov jaskynných malieb prehistorických ľudí? Nuž, nebolo písmo, nebolo ako písať anonymy. Našťastie písmo prinieslo ľudstvu veľa poznania, objavných právd, ale i ruku v ruke lži, polopravdy a jedovatiny jazyka…Ecce homo! V zázraku stvorenia sa myslelo na duchovný rozvoj človeka, postupný vývoj spoločnosti a to mohlo fungovať iba v zásade za existencie umeleckej tvorby. Tvoriví ľudia, ktorí sú presvedčení o svojej hodnote, o hodnote svojej práce sa veky vekov neboja pod svoje diela podpísať. Iba vďaka podpisom vieme komu poďakovať za krásu malieb, za sochy, monumenty katedrál, či tóny hudobných skladieb. Nemám rád slovo „umelec“, v našej gubernii znie ako pejoratívum, ako symbol bohatstva, nadutosti, pýchy a arogancie. Nie, tak to v mojej letitej životnej skúsenosti nefunguje. Práve tí najväčší umelci a nebolo ich málo, s ktorými som zdieľal kroky svetom umenia, boli a sú tí najskromnejší. Podpisom pod svoje dielo ide každý jedinec s kožou na trh. Nuž, trhajte, bite, ošklabávate ma, lebo…Ste schovaní zbabelo za písmenká anonymity. Nikdy som si nekládol otázky, kto sú títo ľudia, lebo som ich proste ľutoval. Štekajú spoza plota…lebo nepoznajú odvahu sa za svoje jedovité slová postaviť tvorcom zoči voči. Svojím menom…Prežívame hektickú dobu, kedy sa demokracia zamieňa na hanobenie všetkého, čomu nerozumieme, čo nechápeme a k čomu nemáme vytvorený empatický vzťah. Iba opľúť a dať tak svojej malosti rozmer odvahy… Práve pre tieto schopnosti nekonštruktívne pristupovať k problematike sveta sa rúcali civilizácie, samozrejme ako súčasť iných vplyvov. To je na dlhú besedu, ale ja práve nalieham na tých, čo ak nemajú múdrosť a silu ju vysloviť, nech mlčia…! Nedá mi nereagovať na človeka, ktorého nepoznám, ale z jeho slov súdim, že ide o človeka staršieho, nízkeho vzdelania, nič nechápajúcejho, k umeniu má blízko ako ja k vyšívaniu dečiek, človeka zatrpknutého, teda najskôr demagogického hlupáka…Bucni si ešte raz, bucni si miliónkrát pán „čitateľ, ako sa hrdo nazývaš… Píšeš si „čitateľ“ ale ako sa zdá, mizerný…Ďakujem tým, ktorí sa ma zastanú, akceptujú moju tvorbu a vyhľadávajú ju…Vikto Kubal ma učil, “ aby som nikdy nepísal a nekresli do šuflíka, šuflík sa nevie smiať…“ Jeho slová som si zobral k srdcu. Koho moja tvorba poteší, ten si ma nájde…Na chválospevy si naozaj nepotrpím, ale urážky pseudonyma “ čitateľa“ ma vo vzťahu k môjmu národu naozaj mrzia. Človek má svoj rozmer, ak má meno, mal by ho hrdo nosiť…

Mgr. art. Vlado JAVORSKÝ

Humor 2024

11.05.2024

Za hrsť drobných…

11.05.2024

+ Hašterivej žene iba jedno pozorné ucho nestačí! + Padá piesok zo Sahary. Konečne sa budú imigranti cítiť ako doma. + Deštruktívna opozícia je program. Do praxe ho uvedie naše ignorovanie. + Dno ukrýva nejedno prekvapenie. Napríklad nedostatok kyslíka. + Fanúšik s vykričanými hlasivkami pravdepodobne vydá zo seba viacej energie ako hráči. + Vláčim so sebou golfové [...]

polárna žiara, aurora borealis

Nebeské divadlo tancujúceho svetla. Polárnu žiaru videli ľudia aj nad Slovenskom. Zopakuje sa v noci?

11.05.2024 12:00

Slovákom sa naskytol v noci zriedkavý pohľad na polárnu žiaru.

Záchranka / Sanitka / Ambulacia /

Zábava sa skončila tragédiou. V Bratislave sa viacero ľudí zrejme otrávilo drogami, jeden muž neprežil

11.05.2024 10:57

Záchranári prijali v noci viacero volaní zo spoločenskej akcie vo Vlčom hrdle, pri ktorých bolo podozrenie na intoxikáciu drogami.

nehoda autobusu, rakúsko

Vážna nehoda slovenského autobusu v Rakúsku: Zranilo sa desať ľudí, traja ťažko

11.05.2024 10:39

Vodič vo vysokej rýchlosti narazil do betónovej zábrany oddeľujúcej jazdné pruhy v úseku, kde sa uskutočňujú práce na ceste.

bytča, polícia

Predbežné výsledky pitvy vylúčili cudzie zavinenie smrti muža, ktorého telo našli v derivačnom v kanáli v Bytči

11.05.2024 09:50

V súčasnosti polícia vykonáva potrebné úkony, ktorých cieľom je zistiť totožnosť muža.

javor52

Smiech predlžuje život. Matuzalem o tom vedel svoje. Vlado Javorský

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,014
Celková čítanosť: 536362x
Priemerná čítanosť článkov: 529x

Autor blogu

Kategórie